Tuesday, May 10, 2011

The road taken :) Luahan hati limited edition , ( jarang berlaku )


* Well , ingatkan saya sorang dok terkipas sana sini , mandi lebih dari biasa , perlukan air sejuk sentiasa kalau tak pehhh * BUT it seems that dekat FB pun ramai complaint pasal cuaca sekarang . Global Warming ? Something gone wrong with our greeny earth ? Sadly i think it is . Hurm .

*********

Okay . Here we go !


Dimulakan dengan ucapan syukur Alhamdulillah kerana hajat dan pilhan dimakbulkan . Akan tetapi , dalam dunia ini tak semua apa kita nak akan dapat , tak semua apa kita minta akan jadi . Di sebalik keriangan tawa meraikan tawaran meneruskan pelajaran ke asasi undang - undang uitm . Terdapat sedikit gerimis , terkilan , hiba di sudut hati kecil ni . ( tak berapa nak sikit , nangis bagai nak rak , okay . wuwuww ovahh ) bilamana dalam masa kurang 24 jam , saya didatangi pula lagi satu berita yang mencetuskan konflik emosi antara gembira dan hiba . Apakah semua ni ? mengapa ?

Telah ditawarkan ke kampus sg petani , Kedah . ( ok , benar memang saya anak peghelih , dok keyaw buat ramai pasaipa ? ) Sebab tatkala saya di sg petani ini , sebahagian besar ahli keluarga termasuk abah , kakak , dan mungkin mama sememangnya berada di kuala la lumpur . kenapa semua ni berlaku ? kenapa ? ahhh ( berlatarkan bunyi violin alunan sedih ) .
Abah memang dah kerja sini , mama sudah bersara . Mesti banyak duduk sini . Ahhh . sob sob sob bunyi menagis . Mama cakap " seminggu sekali mama balik la Perlis " Wahh , hurm terharu tetapi dengan keadaan kesihatan mama , itu bukan satu cadangan yang baik .

Terkilan , semua budak - budak Asasi Undang2 KPTM , uitm ditempatkan di Shah Alam . Memandangkan saya sahaja yang apply eh memohon Asasi undang2 bawah Uitm . Rezeki saya di Kedah . Tapi takpa , " sekejap ja , asasi ja . nanti degree Shah Alam , tak kan yang tu pun tak leh survive , Kemon ! " bisik aku sendiri . ( ok jangan tanya apa kemenda KPTM , uitm apa pulak ni ? haha . malas explain )

Jadi , hari ini setelah berhari -hari saya menangis , kini saya kuat berdiri di atas dasar hidup untuk belajar ( mata keatas tangan kedada ) . Saya redha dengan apa yang ditetapkan oleh DIA , mungkin ini yang terbaik . Hikmahnya pasti ada bukan ? Memandangkan belajar benda yang sama , cuma mungkin suasana dan tempatnya sahaja yang berbeda . Persetankan saja oopss pedulikan saja. Belajar , belajar . Itu agenda utama .

Dengan ini saya berkirar dan berjanji untuk sehidup semati eh untuk berusaha mendapat keputusan yang terbaik lalu meneruskan lagi pelajaran ke peringkat seterusnya . Semua atas usaha diri , bukan atas benda lain .

Sekian .


Kalau bila - bila aku sedih / gundah gulana / jiwa bergelora . Aku akan bukan balik post ini dan akan kubacakan satu persatu janjiku . hahahaa . This is what blog for ; to recapture all the moment . To express . To keep reminding what had we gone through .
memang aku sengajakan buat blog tahun akhir aku sekolah ( tahun lepas ) sebab dari situ mulanya segalanya . Aku nak catat apa sahaja perjalanan hidup mudaku yang kini sudah menganjak ke satu fasa yangg baru . Moga Allah sentiasa kita ingat . Moga Iman di dada semakin menebal .


Luahan hati penuh beremosi ,

Syarafina Shahruddin .

" NEVER SAY NEVER "

And there's just no turning back,
When your hearts under attack,
Gonna give everything I have,
Cause this is my destiny .



5 comments:

  1. good luck fyna :] nnti jd lawyer km na :p

    ReplyDelete
  2. yaa.there's something good for u in uitm merbok.who knows.
    keep praying.be strong.
    and,goodluck!;))

    ReplyDelete
  3. wahaha, post yg penuh hiperbola.
    hik3.
    apa apa pun, tahniah la sbb dpt apa yg dihajati cuma x 100% ja.
    belajar leklok naa. =)

    ReplyDelete
  4. ramai jgk dpt UITM merbok .. sepupu erna ckp UITM merbok best .

    ReplyDelete